Miten toivoisinkaan,
että olisit elänyt minua varten.
Kuinka paljon unelmoin,
että olisin voinut luottaa sanaasi.
Miksi et ollut esimerkkinä,
niin kuin muiden lasten isät.
Miksi sinä tulit juopuneena kotiin
kolmelta yöllä.
Mikset koskaan lopettanut tupakointia,
vaikka minä itkien sitä pyysin.
Välititkö sinä koskaan minusta isä ?
Isä, kun kysyin sinulta,
olisin odottanut vastausta.
Miten paljon minun olisi täytynyt huutaa,
että olisit kuullut ääneni.
Kuinka pahasti minun olisi pitänyt tuhota itseäni,
että sinä olisit huomannut ?
Mikset ottanut kainaloosi,
kun huudollasi sait minut itkemään.
Mikset pyytänyt anteeksi,
kun jätit taas tulematta.
Eikö sydäntäsi kylmännyt jättää minut seisomaan
lumihankeen kyynelten jäätyessä kristalliksi poskilleni.
Ajattelitko koskaan kuinka paljon riisti katsoa,
miten kohtelit äitiä.
Mitä jos minusta tulisi niin kuin sinä.
Mitä jos sydämeni jäätyisi kuten sinun.
Mitä jos viimeiset hengähdykseni maailmaan, olisivat sinertävää tupakansavua.
Miten saatoit olla välittämättä ?
Kuinka paljon minun olisi pitänyt rakastaa sinua, että olisit rakastanut minua ?


Isä. Mikset rakastanut minua ?

****
Kyllä minun isi rakastaa minua ^^