Löysinpä arkistoista tämmöisenkin blogin:

Mä väänsin,
Mä käänsin.
Mä kiersin ja väänsin.
Mä löin lusikalla
ja mä pamautin kovaa pöytään.
Anni ois sanonu luultavasti,
että vedä käteen.
Sitten mä kastelin kuumalla vedellä.
Mä väänsin lisää,
kuulu jo ihana sihahdus.
Ja silti se pysy kiinni.
Pilttipurkinkaan kannet ei aukene mulle.

On avutonta olla yksin. Kiva kun postiluukusta kolahtaa kutsu hienoihin juhliin ja se on tarkotettu sulle ja sun AVECille. Sääntöhän on, ettei sinne enää kaverin kanssa mennä käsikynkässä. Mut se on sitte partneri tai kutsut skipataan. Onneks ei semmosta kutsua oo vielä tullut. Mut ehkä linnanjuhliin kohta tulee, ku se on jo muutaman vuoden ajan jotenki hukkunu se kutsu. Kylhän me siitä Tarjankaa ollaa läppää heitetty. "kymmenen vuotta odotettu kirje, vihdoin saapuu lintujen mukana" - Ultra Bra.

Mut nyt on taas syksy. Jos kevät on kaiken uuden alkua, syksy on sen kaiken loppua. Mut ei kyl rakkauden suhteen. Syksyllä se rakkaus oikein testataan. Kuinka kauan sitä kainaloista kanasta jaksaa vieressä katella ? Mitäs sitten ku nyyhkyleffoja on veivattu uudestaan ja uudestaan niin monta kertaa, että dvd laite menee rikki ? Tai ku kaakao ei enää maistukkaan niin makealta, vaan siitä tulee karvas ja kevyt maidon vaihduttua rasvattomaan puskee veden maku läpi.

Mut mieluummin mä jonkun vieressä niitä leffoja kattelisin. Seinäki tuntuu tähän aikaan vuodesta jo niin kylmältä. Ja mitäs sitten ku se dvd- laite sanoo hasta la vista ja päästää ilmoille mustan sähköltä haisevan pöläyksen. Pitääkö siinä sitten jäädä yksin tuijottamaan telkkarista lumisadetta. Siinä vaiheessa keksis vaikka mitä tekemistä kullan kanssa. Ja pahemmalta se kaakao yksin maistuu. Kitkerältä yksinäisyydeltä, etenki ku huomaa, että se veden maku on vaihtunu minttuviinaan.

Kuka mulle tulee sen pilttipurkin avaamaan ?
Pitääkö tosiaan mennä soittamaan naapurin ovikelloa
"pikkujuttu tässä, että jos viittisit avata tän pilttipurkin ?"
Ja samassa siihen naapurin kauniin tytön taakse pelmahtaa sen satuprinssin näkönen poikaystävä. Se ottaa vyötäseltä kiinni ja sanoo "noh mikäs nyt ? Titanicin alkutekstit meni jo ja se kaakao on kohta kylmää".


Vihaan pilttipurkkeja